כדאי הוא מושג מתעתע, ממש כמו "האם ארטיק מאגנום ב-15 ש"ח זה יקר?"
השאלה כדאי למי, מתי ומה ההקשר.
אז מהם השיקולים?
מה המטרה שלך בפרסום הספר?
- להגיע לקהל בינלאומי, כחלק מהעסק שלך?
- להגשים חלום ולתת ידע או סיפור יפה לעולם?
- להפיץ סיפור ילדים ולהשפיע על ילדים בכל העולם?
לפי המטרה ניתן לבחור האם פרסום באמזון מתאים לך.
מה התקציב שלך?
אם כתבת באנגלית הרווחת הרבה, כי יש לבצע רק עריכה (בדומה לספר בעברית).
אם כתבת בעברית, צריך לתרגם ולערוך. יש לקחת בחשבון שתרגום עשוי להיות עלות כבדה מאד.
אחרי שלב התרגום והעריכה, אמזון זולה בהרבה מהוצאות הספרים הנפוצות בארץ.
אנחנו מציעים פתרון זול משמעותית למי שמבין שכ-100 עותקים עשויים להספיק לו בשלב ראשון.
מי עושה שיווק?
מצחיק אותי לראות בקבוצות פייסבוק אזהרה מאמזון כי יש שם תחרות גדולה.
זה נכון, אבל למה זה מצחיק אותי?
כי אפשר לחשוב שבארץ חסרים ספרים ומכירות הספר נעשות בקלילות.
אינטרסנטים שונים מציגים כאילו שבארץ ספר יוכנס לחנויות וזהו – המשימה הושלמה.
בפועל ללא שיווק מאסיבי מצד הסופר כלום לא יזוז, חוץ מעשרות אלפי שקלים מכיס הסופר לכיס ההוצאה והמפיץ.
להרוויח הרבה ממכירת ספרים ישירה, קשה גם בארץ וגם באמזון.
אם ננסה לרכז ולהתמקד שוב בשאלה: האם כדאי לי לפרסם באמזון,
חשוב להבין מה מטרתך בהוצאת הספר.
כשעמית הוציא סידרת ספרים פיננסיים המטרה היתה שהספר יהיה כרטיס ביקור, וגם לחלק אותו בפגישות בחו"ל.
כשסיגלית הוציאה סידרת ספרי פסיפס באמזון המטרה היתה הפצת הידע הייחודי שלה ומכירות משמעותיות בנישה.
לשמחתנו אנו משיגים את שתי המטרות.
מהי המטרה שלך?
נשמח לעזור בהתלבטות כדי למצוא עבורך את האופציה המתאימה ביותר לך.