למה אנחנו חושבים שזה מופלא? מה הכוונה ב-הדפסה לפי דרישה?
לאמזון, ולא רק, יש מערכות אוטומטיות שיודעות להדפיס עותק אחד במחירים סבירים.
גם בארץ יש פלטפורמות של אלבומים וספרים דרכם אפשר להדפיס עותק אחד, אבל זה יעלה ברוב המקרים כ- 120-150 שקלים, אופציה לא כלכלית לסופרים עצמאיים.
Print on Demand, משמעו שאני שם במערכת של אמזון קובץ מוכן לדפוס.
הקובץ חייב לעמוד בכל הקריטריונים של אמזון לדפוס.
הוא חייב לעבור עימוד מקצועי וזה חשוב במיוחד, כי לדפוס יש דרישות מיוחדות.
בניגוד לקובץ של ספר דיגיטלי באמזון שיש לו רק כריכה קדמית, בספר מודפס יש גם כריכה אחורית.
זה לא הכול, מושג חשוב שקשור לספר מודפס הוא שידרה.
כשאנחנו לוקחים ספר, אנו מרגישים את העובי שלו. יש לו כריכה קדמית ואחורית, ויש איזשהו עובי. הפס שמודפס על צד הספר זוהי השידרה.
כשמכינים את הספר לדפוס, צריך לחשב מה יהיה העובי שלו לפי כמות הדפים וסוג הדף שבחרנו. חשוב להשאיר מקום מדוייק כדי שהספר יראה מכובד ויפה גם אחרי ההדפסה, לאחר קיפולי נייר הכריכה.
עיצוב כריכה כולל הכנת שידרה מתאימה זה משהו שכל מעמד גרפי שמבין בספרים עושה. כמובן שאנחנו בסיפור פשוט הכנו כבר מאות ספרים לדפוס.
נחזור ליתרונות ה- Print on Demand.
אני לוקח את הספר היפה שכתבתי, אחרי שהוא עבר את כל התהליכים של עריכה, ניקוד, עימוד וכל מה שצריך כדי שהספר יהיה מקצועי ובאיכות גבוהה, ואני שם במערכת של אמזון קובץ.
זהו, רק קובץ !!!
לא צריך להחזיק מלאי ולא צריך להדפיס מאות עותקים.
בשיטה זו חוסכים עשרות אלפי שקלים ומקום אחסון.
לא מחזיקים מלאים של אלפי עותקים אצלנו בחצר.
אני שם במערכת עותק מוכן לדפוס וברגע שמישהו מזמין, אמזון מדפיסה, אורזת ושולחת לכל רחבי תבל ואנחנו מתחלקים בתמלוגים.
אמזון קובעת מראש כמה תעלה ההדפסה.
איך היא יודעת?
החישוב מתבצע אוטומטית כשאנחנו מגדירים את הספר לפי:
כמות הדפים, שחור לבן/צבעוני, גודל ספר, סוג כריכה וכו'.
אמזון אומרת לנו הסופרים העצמאיים:
כדי להדפיס ספר כזה העלות לצורך הדוגמא בלי משלוח, 3.5$.
בכל סכום שתקבעו כמחיר הספר ללקוח מעל זה, נתחלק.
כלומר יש סכום בסיס שהוא עלות הדפסת הספר ואחרי זה כרגיל באמזון, חלוקה בין תמלוגים לסופר ולהם. אנחנו תמיד קובעים את מחיר הספר ללקוח.
זהו אחד הדברים היפים בהדפסה לפי דרישה.
שמים רק קובץ.
העלות שלי היא בעצם רק עלות הכנת הקובץ עצמו ולא משנה אם זה באנגלית או בעברית.
אני הופך לסופר בינלאומי בחנות הספרים הגדולה בעולם ולא צריך מלאי!!!
ולמי שפספס בין השורות:
ניתן גם לשים ספרים בעברית בהדפסה לפי דרישה.
שמעתם טוב, אני יכול למכור באמזון ספר מודפס בעברית לא רק באנגלית. מי שכתב ספר ורוצה להגיע לקהל קוראי העברית מעבר לים, יש עוד פלטפורמה: בלי להדפיס עותקים, בלי לשים את הספרים אצל חבר בארה"ב.
יש הזמנה לספר שלנו?
אמזון מדפיסה, שולחת ואנחנו מקבלים תמלוגים, ומניסיון של מעל 8 שנים זה עובד וזה מדהים.
מה שיפה עוד יותר הוא שתמיד אני יכול לשנות את הקובץ, להחליף, לתקן ולשפר את הספר שלי. להחליף כריכה, לתקן טעויות שמצאתי, לשנות כריכה או תאור – הכל בידיים שלי!
אין מלאי כבר אמרנו?
יש קובץ שאני שולט בו, מה כתוב בו ומהו מחיר המכירה.
אמזון היא רק פלטפורמת המכירה שלי, הדפוס והמשלוח.
אני הוא בעל התוכן.
אפשר לעשות שינוי- מדובר רק קובץ.
אני יכול לשנות תוכן, אני יכול לשנות כריכה, אני יכול לשנות מחיר, מה שאני רוצה.
זה לא שיושבים לי עכשיו אלף ספרים במדף במחסן, אני צריך להיפטר מהם ורק במהדורה הבאה אוכל להכניס את השינויים שאני רוצה.
כל שנדרש מאיתנו זה לפתוח חשבון סופר לפי כל הכללים,
להעלות קובץ POD לפי ההגדרות של אמזון,
לבחור את מילות המפתח והקטגוריות המתאימות –
ויש לנו ספר שנמכר בכל העולם כל הזמן.
אם כל הטוב הזה לא מספיק, נגלה לכם עוד יתרון משמעותי לנו הסופרים:
בהזמנת הספר שלנו יש לנו הסופרים מחיר מיוחד: אמזון מורידה את המחיר למחירי עלות כך שאנחנו יכולים לרכוש מספר עותקים ולשלוח לארץ או לחברים במחירים מיוחדים.
מאחלים לך מכירות טובות, ושתשתמש כמה שיותר ביכולות האלו של אמזון לטובתנו הסופרים.
נשמח לעזור גם לך להבין איך להתקדם בעולם ההוצאה לאור, בארץ ובאמזון.
מקווים לראות את הספר שלך באמזון בהקדם.