סוד הכתיבה שנשארת לנצח

כשכותבים מדריך מקצועי, כדאי שיהיה "ירוק עד", מה זה אומר ואיך לכתוב ספר כך שיהיה רלוונטי גם בעוד מספר שנים? למה לא כדאי לתת דוגמאות מאירועים מקומיים?

המושג של ספר "ירוק עד" מוכר לך?

השאיפה של כל כותב היא לתת ערך אמיתי לקורא.

טעות נפוצה מאד היא להשתמש באירועים שקרו בזמן האחרון כחלק מתוכן הספר.

למה זו טעות?

מי יודע אם הארוע הזה יהיה בעל משמעות היסטורית? כלל לא ברור שיזכרו את המוזכר במרחק השנים.

בהגדרת ספר "ירוק עד" מתכוונים שיתאים לקריאה גם בעוד שנים רבות.

הכוונה בעיקר לכתיבת מדריכים מקצועיים.

במדריך לשחקן הכדורגל המתחיל עשוי לציין הסופר:

והפועל באר שבע לקחה אליפות…

למה זו טעות?

כי ארוע מקומי כזה עשוי לא להיות מעניין, ואפילו לא רלבנטי למי שיקרא את הספר בעוד 4 שנים.

עד אז יתכן ויהיו קבוצות שונות שיזכו באליפות המדינה.

 

דוגמא נוספת, בכתיבת מדריך להשקעות פיננסיות, להזכיר כמה ההשקעה בחברת "לדוגמא" היא מוצלחת.

האם בעוד 6 שנים חברת "דוגמא" עדיין תהיה קיימת?

האם בפרספקטיבה של שנים ההשקעה בה אכן היתה טובה, לא נוכל לדעת בזמן כתיבת הספר.

 

אז מה כן לעשות:

כשכותבים מדריך מקצועי, ספר הדרכה וכדומה, יש להשמיט כל פרט אקטואלי.

צריך לחשוב על קוראי הספר בעוד 5 שנים, ולוודא שהמדריך מכיל ערך מוסף ותוכן מעולה ללא התחשבות במימד הזמן.

יש להתרכז בתכנים המקצועיים שברצונך להעביר, וגם הדוגמאות צריכות להיות כאלו שאינן תלויות בזמן ובמקום.

זכור, השאיפה היא להיות רב מכר בינלאומי באמזון לאורך שנים, ואז הדוגמאות והפרטים צריכים אף הם להיות מתאימים לכל קורא בכל ארץ שהיא, בכל זמן שהוא.

שתפו את הכתבה

הוצאת ספר באמזון

כבר שמעת על הדרך הנכונה להתפרסם באמזון?

31 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להצליח

כתבות מעניינות נוספות

תחת איזה שם לפרסם את הספר?

מה כדאי, לפרסם את הספר שכתבתי תחת שמי או אולי עדיף שם עט?
איזו סיבה יכולה להיות לפרסם ספר בשם בדוי, מהם היתרונות והחסרונות בכך?

כתבת ספר? די להתחבא

סופרים רבים מדי נחבאים אל הכלים. כיום הקהל רוצה להכיר את הסופר ואת הספר מקרוב. סיכמנו מספר דרכים לחשיפה שלך

תודה שנרשמת! מדריך מרתק בדרך אליך למייל!

רוצה לדעת כמה עולה להוציא ספר לאור?

הכנו עבורך סרטון שמסביר זאת, תהנו!

רוצים לצאת לאור?

בואו לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים ומרתקים בעולם הספרים

דילוג לתוכן