הוצאת הספר הראשון לאור זוהי חווית התרגשות גדולה מאד. הכתיבה והעריכה, יצירת הכריכה, תכנון שיווק הספר ותחילת המכירות. אחרי ההתרגשות הראשונית, אני מזמין אותך לאתגר הבא שלך: כתיבת הספר הבא.
יהיו שיגידו לך אחרי הוצאת הספר, במיוחד אם הוא יצא כספר אלקטרוני באמזון, שזה הזמן לשפר אותו, לשנות לו מחירים ולשווק עוד ועוד. אני רוצה לשתף אותך בניסיוני ונסיונם של סופרים עצמאיים רבים ברחבי העולם: כתבת ספר, אתה מרוצה ממנו אז תתחיל בכתיבת הספר הבא.
יש סיבות רבות להמשך כתיבה ופרסום מספר רב של ספרים, ואני רוצה לשתף אותך בהן:
יצירת נכס נוסף
צריך להסתכל על כל ספר נוסף כנכס שיביא עוד הכנסות. אנחנו רגילים לחשוב רק על דירות כנכסים. ספר זו פלטפורמת הכנסות פסיביות נוספת, וככל שיהיו לנו יותר ספרים נמכור יותר ומכולם.
שכנוע לקוח שכדאי לו לקרוא אותנו
בעולם הספרים המודפסים כמו גם הספרים הדיגיטליים יש לקורא אינסוף אפשרויות. אנחנו צריכים לשכנע אותו שכדאי לו לרכוש דווקא את הספר שלנו, כי לנו יש משהו מיוחד לספר לו. לקוחות רבים בודקים מי זה הסופר שמאחורי המילים. ברגע שהם רואים סדרת ספרים, הם מבינים שזה לא סופר עצמאי קטן של ספר אחד, אלא סופר שיש לו ערך רב לתת. ללקוח יהיה קל יותר לקנות כשיראה סדרת ספרים שלנו.
מחירים משתנים
כשיש לנו רק ספר אחד והוא כל מקור ההכנסות שלו, אזי לא נשנה לו את המחיר. אפילו להשתמש במודול ימי הספרים בחינם של אמזון אנחנו ממעטים להשתמש. כשיש סדרת ספרים אז אפשר "לשחק" במחירים. חלק בחינם, חלק נעלה להם את המחיר ונשנה אותם כל מספר שבועות. כך לקוח יראה ספרים שלנו במגוון רחב של מחירים ויוכל לבחור מה מתאים לתקציב שלו. כך ניצור נראות גדולה יותר, ונגרום ליותר לקוחות לקורא את הספרים שלנו ולהכיר בערך.
כמובן שזה רלבנטי רק לספרים הדיגיטליים. במודפסים יותר קשה לשחק עם המחיר.
מה מעניין את הלקוחות שלנו?
לצערנו לעולם לא נדע מראש איזה ספר יצליח ואיזה לא. ככל שנוציא יותר ספרים אנחנו מגדילים את הסיכוי שלנו לייצר רב-מכר. ספרים חדשים מעוררים עניין וסקרנות. גם אם נעשה אותן פעולות בדיוק, תמיד יהיו ספרים שיצליחו יותר. למה? אין לדעת. אולי שם הספר, אולי הכריכה שלו ואולי המזל מתערב. ככל שנכתוב יותר ספרים, כך נעזור למזל לעזור לנו.
הוצאת סיפור פשוט ליוותה סדרות ספרים רבות, כולל שלנו, ותמיד היתה שונות בהצלחה בין ספרים שונים בנישות השונות.
אמזון אוהבת סדרות
באמזון יש הרבה מאד מנגנוני קידום של ספרים וסופרים. ככל שהם מרגישים שסופר נמצא עם יותר ספרים נמכרים, אז הם עוזרים לו להצליח עוד.
למה? כי הם מרוויחים מעמלות המכירה, בדיוק כמו שאנחנו נהנים מתמלוגי המכירות. הם עושים יותר דיוורים ללקוחות שלהם לסופרים מצליחים. הם מעניקים קטגוריות נוספות לספרים מוצלחים ולסופרים מצליחים, ובכלל עוזרים לסופר למכור יותר.
יש מה לספר לרשימת התפוצה שלך
ברשימת התפוצה שלך נמצאים רוכשי הספר הקודם שלך. הם קראו והתרשמו מאיכות הספר, ומחכים בקוצר רוח לספר הבא שלך.
אל תאכזב אותם, כתוב את הספר הבא ושלח להם. המכירות והפרסום שלך יעלו, והנכס הנוסף שבנית יניב לך עוד פירות כלכליים.
דוגמא לסידרת ספרים בנושא פסיפס של סיגלית עשת, מייסדת סיפור פשוט ניתן למצוא בקישור הבא.
כל ספר שיצא הגדיל משמעותית את מכירות כל הספרים הקודמים.
הקניות הראשונות והמשמעותיות תמיד באו מרשימת התפוצה.
דוגמת סידרת ספרים נוספת של ספרי ילדים היא של לקוחת סיפור פשוט, סיגל מגן.
לסיכום נושא סדרת הספרים אוכל רק להגיד: להוציא ספר ראשון זה קשה וחוויה מאתגרת מאד ומהנה. מהספר השני זו חוויה מסוג אחר. הקוראים שלך ישמחו לקבל ממך עוד סיפור או ידע מקצועי. כל ספר זה רכוש שמייצר הכנסה פסיבית ומאדיר את שמך המקצועי.
אנחנו בסיפור פשוט נשמח לעזור לך להמשיך ולהגדיל את קהל הקוראים שלך.