סיימת לכתוב את הספר שלך. עשית לו כריכה מושלמת, איורים מקסימים, עריכה לשונית הכי טובה שיכולה להיות. זה הזמן להתחיל לפעול בערוצי השיווק השונים, על מנת לגרום ללקוחות שלך לדעת, שהספר שהם חיכו לו – הגיע.
בין אם זה ספר מודפס ובין אם ספר דיגיטלי, אתה הסופר אחראי על קידום הספר שלך. מנסיוננו בסיפור פשוט, אם לא תיקח אחריות ותהיה מעורב בשיווק הספר, כמות המכירות שלך תרד דרמטית.
יש לזכור שאנחנו, כהוצאה לאור שמתמחה באמזון, מכוונים לשיווק הספר בעולם כולו, וממש לא רק בישראל. לשם כך נדרש שהספר יופץ בשפות אחרות. השיטות המוצגות כאן מתאימות גם לספרים בעברית, אך קהל הקוראים מצומצם.
גם אם המילה שיווק מעוררת בך בחילה קלה, ולחשוב שאתה איש מכירות נראה לך מזעזע, תראה מיד שהפעולות שצריך לבצע לא כל כך מסובכות, ואתה אפילו עשוי ליהנות מהן.
אז קדימה לעבודת השיווק!
1. האתר שלך
לסופרים רבים יש אתר הקשור לתחום כתיבתם, ותחום כתיבתם הוא מקצועם או התחביב שלהם. אני נדהם בכל פעם מחדש לראות, איך רבים מהם לא שמים את הספר שהם כתבו באתר שלהם. בקלות מדהימה ניתן לחבר כפתור סליקה לדף הספר, להכין דף נחיתה מרשים ותוך שעה יצרתם ערוץ שיווק נוסף. ערוץ זה גם נותן לכם כבוד ואוטוריטה מקצועית למי שזה חשוב.
ניתן לראות דוגמא אצל עמית עשת. באתר שלו יש ספרים דיגיטליים, ספרים מודפסים בעברית ובשפות שונות.
אצל סיגלית עשת, הספרים מקושרים ישירות לאתר של אמזון, כדי שירכשו דרכם. היא אפילו לא היתה צריכה ליצור כפתורי מכירה.
לסיכום, השתמש באתר שלך כערוץ שיווק. בעלות 0 יש לך חשיפה נוספת לספר שלך.
2. דואר אלקטרוני – רשימת תפוצה
חשוב מאד לדעת מי הקוראים שלך ולשמור איתם על קשר. הדרך הנפוצה ביותר היא רשימות תפוצה. ישנן דרכים רבות ומגוונות כיצד להגיע אל כתובת המייל של הקוראים. לא משנה באיזו דרך בחרת לאסוף אותם, השתמש בקהל הקוראים שלך לשיווק הספר.
גם אם אין לך רשימת תפוצה, העזר ברשימת אנשי הקשר שלך.
שלח להם הודעה על כל ספר חדש, יצירה חדשה או אביזרים שיצרת על בסיס הספר ובקש מהם לעניין חברים שלהם, ואולי גם לרכוש.
לסיכום, למרות השימוש הרחב ברשתות חברתיות וטלפונים ניידים, דואר אלקטרוני זו עדיין הפלטפורמה החזקה ביותר לשלוח מסרים ממוקדים לקהל הקוראים שלך.
אנחנו משתמשים ברב-מסר, אבל יש תוכנות נוספות בעברית ובאנגלית.
3. רשתות חברתיות
יש כיום רשתות חברתיות רבות, כל אחת מעט שונה מחברתה. ככל שתפיץ יותר את בשורת הספר שלך ביותר מדיות חברתיות, כך מספר הקוראים יעלה.
אתאר כאן כמה אפשרויות, יש עוד הרבה ובטוח שבכל יום צצות עוד. חשוב העיקרון והבנת התהליך. כל אחד בוחר לעצמו היכן להתמקם:
תקים דף אוהדים לספר שלך והזמן חברים לעקוב אחריו. רצוי ומומלץ להתחבר גם לקבוצות סופרים בארץ ובעולם וכך להפיץ את הבשורה שהבאת.
עד 140 תווים עם האש תג (#) עליכם והספר שלך עושה את העבודה. יותר ציוצים ועוקבים, יותר קוראים פוטנציאליים.
תנעץ את כריכת הספר שלך, תגובות של לקוחות וכל דבר שיעורר עניין ללחוץ על התגיות שלך.
רשת חברתית פופולרית מאד "ונחשבת" כיותר איכותית. ספר לעולם על הספר שלך ותן להם לעזור לך להפיץ את הספר.
לסיכום נושא המדיה החברתית, וכאן סקרתי רק חלק ממנה, יש תפוצה של עשרות ומאות אלפי אנשים בכל לחיצת מקלדת. העלות כאן היא זמן, אך אין עלות כספית. תקצה לנושא המדיה הדיגיטלית מספר שעות בשבוע, וזה יעזור לך לחשוף את הספר שלך בעולם כולו. זכור, אני מתכוון לספרים באנגלית ובכלל הכיוון הוא להיות סופר בינלאומי ולא רק מקומי.
4. כנסים וערבי חשיפה
בכל תחום קיימים מפגשים, דיונים והרצאות. לכותבי מדריכים מקצועיים יש כנסים מקצועיים, ולכותבי פרוזה ושירה יש ערבי שירה, שיחות של סופרים וכמובן תקופת שבוע הספר.
בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר כנסים דיגיטליים והרצאות וובינר בהן המשתתפים נמצאים בביתם ושומעים את הדובר דרך המחשב.
אנשים רוצים לשמוע את הסיפור שלך, דבר איתם.
לסיכום, ככל שתחשף ויכירו אותך ואת הספר יותר, כך ידברו עליו יותר והרכישות יעלו. לא משנה אם בדרך של הרצאות, מפגשים פרונטלים או דיגיטליים – הנוכחות שלך חשובה.
5. חשיפה במדיה
כשאני כותב מדיה אני מתכוון לטלוויזיה, רדיו ועיתונות מצד אחד, ומצד שני ליכולת שלך להקים ערוץ YouTube ושם לפרסם את הספר שלך.
כתבה בעיתון או באחד מערוצי הטלוויזיה נותנת במה וחשיפה גדולה מאד. לא תמיד קל להגיע אליהם, והאמת היא שלרוב צריך קשרים טובים ומרפקים, אבל אל תיתן לזה לעצור בעדך.
לסיכום, לפעמים כתבה בעיתון או 2 דקות בטלוויזיה נותנות הרבה יותר ערך מהשקעת שעות בפעילות אחרת. אל תוותר על ערוץ הפרסום והשיווק הזה.
6. כתבות ובלוגים
יש אתרי כתבות בעולם. ניתן לכתוב כתבה ולפרסם אותה שם עם הפנייה לאתר שלך או לספר שלך.
בכל תחום ובכל נושא בעולם יש בלוגים. מצא את הבלוג המתאים לתחום שלך ובקש חוות דעת על הספר שלך. יאהבו אותו? יפרסמו אותו.
לסיכום, המילה הכתובה היא הכח שלך. השתמש בכח זה לא רק לצורך הכתיבה אלא גם לצורך הקידום מול בלוגרים ואתרי כתבות.
במאמר זה הבאתי בפניך על קצה המזלג אפשרויות ורעיונות רבים בהם אתה הסופר יכול לעזור לעצמך בקידום הספר.
אם אתה מחפש רעיונות נוספים, תוכלו לקרוא עליהם כאן.
אנחנו בסיפור פשוט עוזרים לסופרים בחלק מפעולות אלו כי חשוב לנו שתצליח.
גם אם אתה לא מרגיש ששיווק זה משהו שאתה אוהב לעשות, קרא שוב כתבה זו ומצא את הדברים שאתה מתחבר אליהם.
חשוף לעולם את הספר שלך, זה לא הזמן להיות צנוע ונחבא אל הכלים.