אנחנו בהוצאת סיפור פשוט נתקלים הרבה בשאלה: האם יש לספר שלי סיכוי להצליח באמזון? להפוך לסופר מצליח? כדאי לי להפיק ספר מודפס, ספר דיגיטלי או שניהם?
אני בטוח שגם אותך מטרידה שאלה זו, ובכתבה זו אתן לך מספר נקודות למחשבה שיעזרו לך להצליח.
נתחיל בשאלה "הפשוטה": מה זו הצלחה?
כל אחד מודד הצלחה באופן אחר, ולכל מטרת הצלחה יש דרך אחרת לפעול כדי לממש את היעדים.
אראה לך מספר סוגי הצלחות וחשוב שתחליט איזו מהן אתה רוצה להשיג.
לעשות כסף, כאן ועכשיו
מטרה לגיטימית מאד, ובבלוג איך להרוויח כסף נתתי מספר רעיונות כיצד לעשות זאת.
יש מספר חברות בעולם, שעושות קידום ממומן לסופרים באמזון ומפיצות את הספר שלהם, בימי חינם או תשלום, לרשימת מנויים גדולה.
אחת החברות המובילות היא BookBub. התשלום בחברות השונות נע בין דולרים בודדים למאות דולרים לפרסום אחד. אופציה זו מתאימה למי שמאמין, שהספר שלו ימכר היטב בפרסום מסיבי (לא תמיד זה קורה), והתמלוגים שלו ממכירת כל ספר מספיק גבוהים, כך שעלות הקידום תכוסה וישאר עוד רווח.
זה לא מתאים למי שיש לו מטרות אחרות, או שהסיכון בהשקעה חד פעמית זו גבוה עבורו.
חשוב להבין, גם אם ביום הפרסום הספר ימכר היטב ובכמויות גדולות, לרוב תוך מספר שבועות הספר יורד בדרוג המכירות.
להיות אוטוריטה
עבור רבים מטרת הוצאת ספרים בתחום המומחיות שלהם היא ההכרה הציבורית בידע שלהם. עבורם, אותם אלו העומדים בפני קהל, לעלות לבמה ולהציג עצמם בכמה מילים כולל ההדגשה על היותם סופרים בינלאומיים מצליחים זו ההצלחה לה הם מצפים.
לתת לעולם ערך מהידע שלך
לבעלי מקצוע ולאנשים שעברו חוויה אישית מרגשת ושונה, ההצלחה היא היכולת להביא לעולם את הידע שלהם, את הסיפור המיוחד שלהם. לרוב הם יודעים שאולי לא ירוויחו כסף רב, אבל חשוב להם שהבשורה והמסר שלהם יהדהדו ברחבי העולם.
אורית צ'אושו-שולים, מומחית להוראה המותאמת להצלחת כל לומד ובטיפול בילדים עם ADHD, הוציאה ספר ילדים מקסים בעזרת הוצאת סיפור פשוט, ובו היא מעבירה את המסר המקצועי שלה בדרך שהורים וילדים יכולים להתחבר בקלות.
בניית רשימת תפוצה
עבור רבים בעולם, הספר האלקטרוני מהווה רק חלק אחד משלל הפעילויות שלהם. לדוגמא T. Harv Eker, שמלמד קורסים וסדנאות בכל רחבי העולם. הוא משתמש בספרים כעוד מקום לחשוף את הבשורה שלו ולאסוף מתעניינים. כפי שכתבתי בכתבה על רשימות דיוור, הרשימה יכולה להיות מנוף למכירת מוצרים נוספים ללקוחות שלך ולא רק ספרים. לרבים אחד ממדדי ההצלחה החשובים הם הגדלת הרשימה.
עמית עשת, ממייסדי ההוצאה סיפור פשוט, משתמש ברשימת התפוצה שלו לקדם את השיטות והדרכים שלו בכל הקשור לעולם הפיננסי. עמית מנהל רשימות תפוצה גם בישראל וגם בחו"ל.
השארת זכרון לנצח
ספר דיגיטלי ישאר ברחבי רשת האינטרנט עד ימציאו משהו חדש, וזה יקח כנראה כמה עשרות שנים. עבור רבים ההצלחה היא לפרסם את המורשת המשפחתית, ספר שכתב בן משפחה שנפטר וכו'. ההצלחה שלהם נמדדת בהוקרת התודה והערך לאותו בן משפחה שעבר מן העולם הפיסי.
בן אדם אוניברסלי רצה שהסיפור האישי שלו ישמע בעולם, ואנחנו בסיפור פשוט שמחנו לעזור לו.
תחביב ושעשוע
רבים מתלהבים מהאפשרות לפרסם את היצירה שכתבו, ולא חשוב אם זה ספר הדרכה, סיפור ילדים או רומן רומנטי בעולם כולו. המחשבה שנמצאים בישראל הקטנה, וכל העולם יכול להגיע ליצירה שלהם קוסמת להם מאד. עבורם אם אדם אחד בברזיל ואחד בקנדה ירכשו את הספר שלהם, זהו מדד להכרה וגאווה. זו ההצלחה עבורם.
סקרתי בפניך מספר הגדרות שונות להצלחה.
כמובן שאין דבר כזה: נכון או לא נכון. כל אחד צריך להגדיר לעצמו מה הוא יראה כהצלחה לאחר פרסום הספר.
לא משנה מה בחרת, ואפשר כמובן להגדיר מספר מטרות שונות, בכולן יהיו מכירות ויהיו לך הכנסות. ההבדל עשוי להיות בהיקף המכירות וזה כמובן גם תלוי בצורת הקידום שתבחר לעשות. צורת הקידום תהיה תלויה כמובן בהגדרה שלך להצלחה עבורך.
לא נותר לי אלא לאחל בהצלחה, ואנחנו בסיפור פשוט נשמח להמשיך לעזור לך להצליח ולענות על כל שאלה שיש.